Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtalmis, Erkan Hasan
TitelThe Use of Three-Option Multiple Choice Items for Classroom Assessment
QuelleIn: International Journal of Assessment Tools in Education, 5 (2018) 2, S.314-324 (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Atalmis, Erkan Hasan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2148-7456
SchlagwörterMultiple Choice Tests; Test Items; Difficulty Level; Test Reliability; Test Format; Psychometrics; Mathematics Tests; Grade 7; Public Schools; Foreign Countries; Turkey
AbstractAlthough multiple-choice items (MCIs) are widely used for classroom assessment, designing MCIs with sufficient number of plausible distracters is very challenging for teachers. In this regard, previous empirical studies reveal that using three-option MCIs provides various advantages when compared to four-option MCIs due to less preparation and administration time. This study examines how different elimination methods; namely, the least selected and the random methods, influence item difficulty, item discrimination and test reliability on decreasing the number of options in MCIs from four to three. The research findings have revealed that the concerning methods did not affect item difficulty, item discrimination, and test reliability negatively. Results are discussed in relation to promoting quality classroom assessment. (As Provided).
AnmerkungenInternational Journal of Assessment Tools in Education. Pamukkale University, Faculty of Education, Kinikli Campus, Denizli 20070, Turkey. e-mail: ijate.editor@gmail.com; Web site: https://ijate.net/index.php/ijate
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Assessment Tools in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: